17.07.2013

Truet af ødelæggelse, afslører Israelerne deres tro.

Fra Israeltoday.co.il/
12. juli 2013.

Jonathan David fra Israel Today talte med Israeleren på gaden i Jerusalem. I lyset af Irans trussel om hurtig ødelæggelse af Israelerne og Israel med atomvåben opdagede de for nyligt deres tro.

Tsuriel Bitcover: "Det bekymrer mig egentlig ikke. Det gør de religiøse stærkere."

Erez Asher: "Jeg tror, at Gud vil hjælpe os. Iran vil ikke få held til at ødelægge os. Alle, der har prøvet at ødelægge det Jødiske folk og Israel, er blevet ødelagt. Gud beskytter os."

Elliot Ge: "Disse ting styrker blot min tro. I disse prøvelsens tider, hvor vi har sikkerhedsmæssige problemer og spørgsmål, vender jeg mig - samt mange mennesker, jeg kender – personligt endnu mere til Herren, fordi vi ved, at Han er den eneste, der kan redde os. "

Asher Trujeman: "Gud lovede Jøderne, at de er udvalgte, og Han har ikke sluppet os. Han har ikke opgivet os."

David B'tesh: "Min tro på Elohim og min tro på HaShem er ikke påvirket overhovedet. Jeg tror fuldt ud, at Han står bag os."

Hajay Koiza: "Jeg er Ateist, jeg er ikke religiøs. Jeg er Ateist, da Iran ønsker at ødelægge Israel, fordi de er religiøse. Hvis alle ville blive Ateister, og der ingen religion fandtes, så ville alle leve i fred en dag.

Bill Ashendorf: "Herren stiller os overfor valg, og vi er nødt til at træffe vort eget valg. Nogle gange gør vi noget godt og nogle gange gør vi noget skidt, men vi er nødt til at være ansvarlige for vore valg."