18.09.2013

Erstatningsteologi er uden forbindelse med det profetiske ord.

Fra News that matters
18. september 2013.

Redaktøren af ”Christian Post” har ingen anelse om de Bibelske profetier og slutningen på tidsalderen.

Jeg har valgt at offentliggøre og kommentere en analyse af Dr. Richard D. Land, Administrerende redaktør for ”Christian Post.”

Dette er et af hans eksempler:

Hvad hvis de Amerikanske Kristne er i en situation, svarende til Storbritannien i maj 1940?

Hitler havde fejet hen over det kontinentale Europa med betagende hastighed og kraft, Frankrig var faldet, og den Britiske hær var blevet tvunget til en vanærende tilbagetrækning. Og de efterlod næsten alt deres udstyr ved Dunkerque.

Hitler udstedte et ultimatum til England:
"Accepter en fred, der anerkender mit overherredømme over Europa, eller jeg vil invadere og besejre jer."

Storbritannien havde i desperation vendt sig til Winston Churchill, som var krigstidens Premierminister fra maj måned. Hans regeringskabinet var ligeligt fordelt mellem fortsat at bekæmpe eller at acceptere Hitlers vilkår. Churchills opposition sagde, at krigen allerede var tabt, og det var bedst at erkende det i stedet for at blive invaderet.

Churchill tænkte anderledes. Han vidste, at Storbritannien var ved at tabe, men de havde endnu ikke tabt. 4. juni 1940 henvendte Churchill sig til Underhuset og kom på forsiden af historien ved at erklære:

"Vi skal kæmpe på strandene, vi skal kæmpe på landjorden, vi skal kæmpe i markerne og i gaderne, vi skal kæmpe i bakkerne. Vi skal aldrig overgive os, og selvom - hvilket jeg ikke et øjeblik tror på - denne ø eller en stor del af den var underkuet eller sultende, så ville vort imperium på den anden side havet, bevæbnet og bevogtet af den Britiske flåde, fortsætte kampen indtil, på Guds tid, den nye verden med al sin magt vil skride frem for at redde og befri den gamle".

Gribende ord, men mere end ord. Churchill havde troen på sit folk og, endnu vigtigere, troen på sin Gud.

Kunne det være, at de Amerikanske Kristne er ved at tabe, men endnu ikke har tabt krigen for landets hjerte og sjæl?

Kunne det være, at den tilsvarende episode - den Amerikanske indtræden i den konflikt, som Churchill forudså "i Guds tid" - kunne være en ny "Great Awakening", der kunne forvandle det åndelige landskab i Amerika ligeså grundigt, som det attende århundredes store vækkelse omdannede kolonitidens Amerika?

Source: Christian Post

Kommentar:
Troen på Jesus kan let reduceres til et spørgsmål om etik, gode gerninger og moral. Jesus var naturligvis den ultimative lærer i god moral.

Men hvis man ingen anelse har om den tid, vi lever i, har man ikke taget det profetiske ord alvorligt. Man forstår ikke betydningen af genoprettelsen af Israel, og man tror ikke, at alle nationer skal være dommere for den slags lunkenhed.

Hvis Jerusalem er centrum for dit syn på verden, ved du, at vi har nået afslutningen på tidsalderen. Den sidste kamp i Zion kan snart begynde.

Joel 4:1-2:
”I de dage og på den tid, når jeg vender Judas og Jerusalems skæbne, samler jeg alle folkeslagene og fører dem ned i Joshafats dal. Dér vil jeg holde rettergang med dem om mit folk og min ejendom, Israel, som de spredte blandt folkene. De delte mit land imellem sig.”

Jesus sagde, at Han ville opfylde alle profetierne. Han advarede os også om, at de fleste mennesker vil afvise Ham og ikke komme i Himmelen. Hundreder millioner vil være uden forbindelse med Gud, og blive sendt bort til en evig straf i helvede. Kun få vil komme igennem den smalle port.

Jeg håber og beder om, at du vil være en af de få.