28.09.2013

Pakistans Kristne frygter for deres liv.

Fra Telegraph.co.uk/
27. September 2013.

Pakistans Kristne frygter for deres liv efter et voldsomt bombeangreb på ”All Saints Church” i det hidtil største selvmordsangreb på deres samfund, rapporterer Dean Nelson.

Det var kl. 11:44, at tiden stod stille ved ”All Saints Church”.

Uret på væggen er fastfrosset til det øjeblik, hvor den syvårige Shyam Emmanuel mistede sine forældre. I det samme øjeblik blev syv børn sendt i døden sammen med 78 voksne, der var samlet udenfor de skinnende hvide mure ved Peshawar’s vigtigste Kristne Gudshus.

Den massakre, der forvoldtes her, blev udført af to unge mænd, klædt i sikkerhedsuniformer. Under instruktion fra Taleban detonerede de deres selvmordsveste, og gjorde dermed en varm samfundsfejring til den største massakre på Kristne i Pakistans historie.

Seks dage efter de ødelæggende bombardementer i denne nordvestlige by med tre og en halv million indbyggere, er den pædiatriske afdeling på Peshawar's hospital ”Lady Reading” stadig fuld.

Shyam er et af mere end et dusin lemlæstede og brændte børn, der bærer bandager og er i behandling. De har alle mistet forældre, brødre, søstre, kusiner og venner.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Læs desuden: Verdens nationer kritiserer Israel, men overser slagtningen af Kristne.
---------------------------------------------------------------------------------------------
"Fordi du har bevaret mit ord om udholdenhed, vil jeg også bevare dig i prøvelsens time, som skal komme over hele jorderig for at prøve dem, der bor på jorden. Jeg kommer snart. Hold fast ved det du har, for at ingen skal tage din sejrskrans." Åb 3:10-11.

"Og jeg siger til jer, mine venner: Frygt ikke dem, der slår legemet ihjel og derefter ikke er i stand til at gøre mere. Jeg vil vise jer, hvem I skal frygte: Frygt ham, som efter at have slået ihjel har magt til at kaste i Helvede. Ja, jeg siger jer: Ham skal I frygte. Sælges ikke fem spurve for to skilling? Og ikke én af dem er glemt af Gud. Ja, selv alle jeres hovedhår er talt. Frygt ikke, I er mere værd end mange spurve. Jeg siger jer: Enhver, som kendes ved mig over for mennesker, vil Menneskesønnen også kendes ved over for Guds engle. Men den, der fornægter mig over for mennesker, vil også blive fornægtet over for Guds engle." Luk 12:4-9.