01.11.2013

Rabbinere opfordrer til bøn imod opdeling af Israels land.

Fra Israeltoday.co.il/
1. november 2013.

Tidligere i denne måned opfordrede en gruppe fremtrædende Israelske Rabbinere til alvorlige bønner mod opdeling af Israels land, hvilket Palæstinensiske, Israelske og Amerikanske embedsmænd i øjeblikket forhandler om.

"I de sidste mange måneder har der været diplomatiske forhandlinger, der har centreret sig om krav om at give afkald på yderligere dele af Israels land," stod der i opråbet, som blev sendt rundt via løbesedler og gadeplakater i Israel.

Rabbinerne bemærkede, at Premierminister Benjamin Netanyahu "er under pres for at acceptere yderligere tilbagetrækninger, Gud forbyde det." De opfordrede alle trofaste Jøder til at fremsige yderligere bønner angående Israels lands fortsatte enhed under Jødisk suverænitet.

Israels venstreorienterede mainstream-medier rapporterede oprindeligt, at Rabbineres opråb var "imod fredsbevægelsen".

Men som de religiøse nyheder ”Israel National News” bemærkede, ser Rabbinerne "ikke deres opråb om at beskytte Israels land som "imod fred," men snarere det modsatte: De mener, at hvis man gør landindrømmelser uden ægte fred, vil det føre til blodsudgydelser."
-------------------------------------------------------------------------------------------
"Hvis jeg glemmer dig, Jerusalem, så gid min højre hånd må lammes; gid min tunge må klæbe til ganen, hvis ikke jeg husker på dig, hvis ikke jeg sætter Jerusalem over min højeste glæde." Salm 137:5-6.

"Dette siger Herren: Jeg vender tilbage til Zion og tager bolig i Jerusalem. Da skal Jerusalem kaldes den trofaste by og Hærskarers Herres bjerg kaldes det hellige bjerg." Zak 8:3.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Læs desuden: Skal Jerusalem opdeles?