24.06.2013

Hvor guderne ikke kunne redde sig selv.

Fra News that matters.
24. juni 2013.

Den Bibelske Guds vrede vil blive udøst over alle afgudsdyrkere. ”The Kedarnath Temple” i Indien blev den våde grav for mere end 120 personer.

Hæren, som er gået forrest i redningsarbejdet i det oversvømmelseshærgede Uttarakhand, reddede i dag 1000 mennesker i bjergene mellem Gaurikund og Rambara i Kedarnath.

Statsminister, Vijay Bahuguna, har sagt, at 550 mennesker var døde i staten; rapporter siger, at 50.000 stadig savnes. Regeringen har advaret om, at dødstallet kan stige dramatisk, når oversvømmelsen aftager, og redderne når de isolerede områder.

Rakesh Tewari, Underafdelings-dommer i Ukhimath, sagde til journalisterne efter sin hjemkomst fra Kedarnarth-helligdommen i mandags, at der lå 50 kroppe i områder, der støder op til helligdommen. Redningsfolk fandt 41 kroppe, der flød i Ganga ved Haridwar fredag morgen.

Source: Indian NDTV

Kommentar:
Min bøn er, at hundrede millioner Hinduer vil kunne se, at deres guder endog ikke kan redde sig selv. Jeg beder om, at Hinduer må omvende sig fra deres afgudsdyrkelse, og favne den levende Gud, Jesus af Nazareth.

Den 16. juni blev et mareridt for 100.000 Hinduistiske pilgrimme i Himalaya. Monsunen kom næsten en måned tidligere end normalt med et skybrud i bjerget Kedar Dome, 6.831 meter over havets overflade.

Nedenfor, ved omkring 3.584 meter, ligger Kedarnath Templet. I tusindvis af afgudsdyrkere fra hele Indien var på vej op for at tilbede deres guder af sten og træ.

Oversvømmelsen rev tusindvis af "pilgrimme" bort. I lørdags fandt redningsarbejderne 123 døde kroppe i templet. Tilbederne klyngede sig sandsynligvis til deres afguder, da den levende Guds vrede ramte dem.

Læs Bibelen og grib Sandheden:

2 Mos 20:4-6:
”Du må ikke lave dig noget gudebillede i form af noget som helst oppe i himlen eller nede på jorden eller i vandet under jorden. Du må ikke tilbede dem og dyrke dem, for jeg, Herren din Gud, er en lidenskabelig Gud. Jeg straffer fædres skyld på børn, børnebørn og oldebørn af dem, der hader mig; men dem, der elsker mig og holder mine befalinger, vil jeg vise godhed i tusind slægtled.”

Bibelen er krystalklar. Gud er nidkær, og Gud bringer straf. Men alligevel vil hundreder millioner afgudsdyrkere nægte at angre. Selv når de bliver ramt af Guds vredesskåle.

Åb 9:20-21:
”Men resten af menneskene, som ikke blev dræbt af disse plager, omvendte sig ikke fra deres hænders værk, så at de holdt op med at tilbede dæmonerne og afgudsbillederne af guld og sølv og kobber og sten og træ, som hverken kan se eller høre eller gå, og de omvendte sig ikke fra deres myrderier og trolddomskunster og utugt og tyveri.”

Åb 16:9:
”Og menneskene blev forbrændt af den voldsomme hede, og de spottede Guds navn, ham som har magten over disse plager; men omvende sig og give ham æren gjorde de ikke.”

Er du en af disse tåber, der aldrig vil acceptere Sandheden, nægter at omvende sig og må tilbringe evigheden i helvede?

Mennesket er tåbeligt. Sandheden er blevet åbenbaret for alt kød, men kun få er villige til at adlyde den.

Esaj 44:16-18:
”Halvdelen brænder han op, og på halvdelen steger han kød, spiser det og bliver mæt. Han varmer sig og siger: »Ah, jeg bliver varm, jeg ser ilden.« Af resten fremstiller han en gud som sit gudebillede. Han tilbeder det og kaster sig ned for det. Han beder til det og siger: »Red mig, for du er min Gud!« De forstår ikke, og de indser ikke, for deres øjne er lukket til, så de ikke kan se, og deres hjerter ikke kan fatte.”

Vær vis. Vælg livet. Jesus er livet, og Han elsker dig.

Amen.

Se flere fotos her.